Titul Nejkrásnější nádraží letos získala stanice Rozsochy v kraji Vysočina. Z deseti finalistů vybrala veřejnost na druhé místo Čelákovice ve Středočeském kraji, na třetím místě je nádraží ve Slezských Rudolticích v Moravskoslezském kraji. Výsledky třináctého ročníku soutěže dnes v sídle Senátu vyhlásili pořadatelé ankety z Asociace Entente Florale CZ – Souznění. Loni se nejkrásnějším nádraží staly Blíževedly na Českolipsku.
1. místo - nádraží Rozsochy. Leží na Vysočině na trati Žďár n. S. - Nové Město n.M. - Tišnov. Poklidné nádraží je umístěno na kraji obce Rozsochy v malebné krajině Vysočiny. Cestující si vychvalují jeho kouzlo. Houkání vlaků je prý slyšet kilometry daleko.
2. místo - Čelákovice. Leží nedaleko Prahy, po generální rekonstrukci. Projíždějí a zastavují tu vlaky z Prahy do Lysé nad Labem, Kolína a Nymburka.
3. místo - Slezské Rudoltice. Jsme v Moravskoslezském kraji na trati číslo 298 Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Stanice Slezské Rudoltice se nachází na známé osoblažské úzkokolejce. V minulém roce prošla budova za přispění obcí podél trati a kraje náročnou rekonstrukcí, díky které získala zpět svou prvorepublikovou podobu pamatující vznik této trati.
Nádraží Božejovice. Historická budova nádraží v Božejovicích prošla v loňském roce rekonstrukcí, která umožnila obnovit původní typický vzhled nádraží tzv. Českomoravské transverzální dráhy. Za povšimnutí stojí především zrenovované režné zdivo, ozdobné rohové bosáže, řimsy a kamenný sokl. Leží v jižních Čechách na trati Tábor - Ražice.
Čeladná. Trať Ostrava - Valašské Meziříčí. Novostavba nádraží z roku 2011 kombinuje vzhled tradičního českého nádraží (cihly, dřevo, kámen) s moderními prvky (tvar střechy a oken). Železniční zastávka je bezbariérová, má přístřešek pro kola a teplá voda s topením je vyřešena ekologickým tepelným čerpadlem.
Nádraží Frýdlant nad Ostravicí. Stanice v podhůří malebných Moravskoslezských Beskyd nabízí své útulné zázemí nejen pravidelným cestujícím, ale také turistům vyrážejím na výlet do hor. Vydat se odtud můžete například na nedalekou Lysou horu.
Harrachov. Krkonošská stanice Harrachov se během posledních let změnila k nepoznání. Výpravní budova zaujme kromě opraveného zevnějšku i nádražní restaurací, která je oblíbeným místem k občerstvení turistů vracejících se z hor vlakem.
Kouty nad Desnou. Jsme v Olomouckém kraji. Konečná stanice desenské železnice se nachází v samém srdci Jeseníků a je tak ideálním východištěm mnoha turistických tras, například k přečerpávací elektrárně Dlouhé stráně.
Kynšperk nad Ohří. Jsme na trati Chomutov - Karlovy Vary - Cheb. Majestátní výpravní budova byla postavena v roce 1891 jako součást projektu Buštěhradské dráhy. Díky nedávné rekonstrukci znovu září novotou a poskytuje tak kvalitní zázemí cestujícím do Karlových Varů a Chebu. V letních měsících se navíc stává vyhledávaným výchozím místem vodáků a cyklistů.
Železná Ruda - Alžbětín. Hraniční nádraží v Železné Rudě vzniklo v roce 1877. Státní hranice prochází přímo prostředkem staniční budovy, která je tak rozdělena na českou a německou část. Ve výpravní budově z kamenného zdiva najdete kromě jiného také muzeum Šumavy, modelovou železnici, kavárnu či restauraci.