Hlavní obsah

V pondělí začne v Husovickém tunelu měření na zkoušku

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

V brněnském Husovickém tunelu začne od pondělí zkušební provoz úsekového měření. Cílem je především donutit řidiče ubrat na rychlosti, a tím předejít nehodám, které bývají v tunelech zvláště nebezpečné.

Článek

Testování potrvá několik týdnů, řekla dnes ČTK policejní mluvčí Petra Hrůzová.

„Při zkušebním provozu se budou nastavovat procesy předávání informací ze systémů kamery k policii a dále ke správnímu orgánu, tedy Magistrátu města Brna. Testování potrvá několik týdnů, kdy na základě vyhodnocení by měl být zahájen i provoz ostrý,“ uvedla Hrůzová.

Odbor dopravněsprávních činností brněnského magistrátu se při zkušebním provozu na základě informací a dat od policie připraví na následné vyřizování přestupků. „Jaký bude jejich objem, to nyní opravdu nelze říci,“ sdělil mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

Úsekové měření má za cíl především předejít nehodám, kdy u těch v tunelech hrozí větší následky, zejména při požáru. „Pokud se uvnitř tunelu stane zmíněná událost, nastává vždy problém. Řidiči nemají kam utéct, musí se vrátit třeba 100 metrů k obslužnému stanovišti. Úsekové měření tak zpomalí především ty nezodpovědné šoféry, kterým nejvyšší povolená rychlost nic neříká,“ uvedla Hrůzová.

V rouře z Tomkova náměstí na Porgesovu ulici je nejvyšší povolená rychlost 60 kilometrů v hodině, v opačném směru je o 20 kilometrů v hodině nižší. „Snížení rychlosti na 40 kilometrů v hodině ve směru na Tomkovo náměstí jsme museli zavést z důvodu poškozené skříně SOS nouzového volání. Výrazně se poškodila při dopravní nehodě v prosinci. Přestože to nebrání provozování tunelu, my jako jeho správce jsme povinni přijmout opatření na snížení rizika mimořádné události po dobu, kdy toto zařízení nemůže na 100 procent plnit svoji funkci,“ sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Podle ní pokračuje výběrové řízení na dodavatele nové SOS skříně, avšak v současnosti i s ohledem na nouzový stav jsou dodávky komplikovanější.

K úsekovému měření uvedla, že úkolem silničářů bylo zařízení pouze nainstalovat a metrologicky ověřit. „To jsme již provedli. Policejní prezidium ČR jsme informovali o jeho technické způsobilosti k provozu. Rozhodnutí o termínu zahájení provozu zařízení je nyní výhradně v rukou policie,“ dodala Trubelíková.

Související témata:

Doporučované