Hlavní obsah

Využít prostor a zázemí může kdokoliv – i ten, kdo si nic nekoupí. Starbucks mění firemní politiku

Využít prostor a zázemí Starbucksu teď můžou i neplatící hosté. (Video: Youtube.com)

Podle nové firemní filozofie amerického kavárenského řetězce Starbucks je zákazníkem každý, kdo některou z jeho kaváren navštíví, bez ohledu na to, zda si něco koupí. Společnost tak reaguje na dubnový incident, kdy byli dva „neplatící návštěvníci“ vyvedeni z filadelfského Starbucksu v poutech.

Článek

„Jakoukoliv osobu, která vstoupí do našich prostor, včetně patií, samotných kaváren nebo toalet, považujeme bez ohledu na to, zda si něco koupí, za zákazníka,“ stojí v oficiálním dopise, který vedení společnosti rozšířilo mezi zaměstnance.

O tom, zda můžou „neplatící návštěvníci“ použít toalety nebo posedět v prostorech kavárny, doteď rozhodovali zaměstnanci Starbucksu či brigádníci. Jak píše server The Guradian, společnost teď slibuje, že se nová firemní pravidla budou vztahovat na všech 8 tisíc amerických kaváren a zároveň poslouží jako návod pro pobočky Starbucksu po celém světě.

Americký řetězec tímto krokem reaguje na dubnový incident ve filadelfské pobočce, odkud byli dva muži vyvedeni v poutech. Dva mladí muži černé pleti chtěli navštívit toalety, obsluha jim to však zamítla s tím, že nic nekoupili. Poté, co se dál zdržovali v prostorech kavárny, na ně zaměstnanci Starbucksu zavolali policii, která je na několik hodin zadržela.

Spor byl vyřešen mimosoudně, Starbucks oběma mužům zaplatil symbolický jeden dolar a zároveň přislíbil dotaci 200 tisíc dolarů na podporu mladých podnikatelů.

Vedení společnosti zároveň oznámilo, že 29. května zavře všechny americké pobočky. Ty mají dohromady přes 170 tisíc zaměstnanců, kteří v tomto dni povinně absolvují školení o rasismu.

Doporučujeme