Hlavní obsah

PPF dál bojuje o německou televizi, stávající akcionáři mají dilema

Foto: PPF Group, Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Česká investiční skupina chce vykoupit další podílníky stanice ProSieben a získat v ní větší vliv. Nabídka platí do poloviny srpna, německý management k ní vydal dvojaké hodnocení. Každý si v něm může najít svoje.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Představenstvo a dozorčí rada německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 vítají nabídku české společnosti PPF zvýšit podíl ve společnosti na 29,99 procenta. Nabídnutou cenu sedm eur za akcii ale zároveň v posudku pro akcionáře označily za finančně neadekvátní. Proto ani nevydaly jasné doporučení, zda na výkup kývnout.

Nabídka PPF je o 21 procent vyšší než konkurenční cena ze strany dalšího velkého akcionáře italské MFE-MediaForEurope. Tento podnik rodiny Berlusconiů usiluje o ovládnutí ProSieben, kde nyní vlastní 30,14 procenta akcií. PPF má 14,94 procenta a chce podíl MFE dorovnat, o směřování stanice má své představy.

ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Vysílá 15 bezplatných a placených televizních kanálů a provozuje streamovací platformu Joyn. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7. Podnik také působí na rozhlasovém nebo tiskovém trhu a provozuje rovněž online seznamovací platformu. Zaměstnává kolem 7000 lidí.

Skupina PPF v Česku ovládá televizi Nova, další podobné stanice má na Slovensku a na Balkáně. Vedle klasického vysílání je postupně překlápí do paralelně fungujících placených videoték, jako je nově spuštěná česká platforma Oneplay. V Německu tato transformace podle PPF běží příliš pomalu.

MFE vlastní komerční televizní stanice v Itálii a ve Španělsku. Syn někdejšího italského premiéra Silvia Berlusconiho a šéf společnosti Pier Silvio Berlusconi usiluje o další expanzi v Evropě ve snaze vytvořit protiváhu globálních gigantů typu Netflix. Podle PPF je potřeba se s nimi utkat spíš důrazem na lokální obsah než integrací do jednoho celoevropského televizního kolosu.

Hodnocení obou nabídek – z Česka i z Itálie – musí management veřejně obchodované společnosti zformulovat pro akcionáře povinně. V případě výkupu ze strany PPF může jít podle vedení ProSieben o příležitost pro ty, kdo chtějí své peníze vybrat hned, protože práh sedmi euro brzy vyprší a kurz akcií může v dnešní volatilní době zase klesnout. Na jaře před vyhlášením nabídky PPF se akcie ProSieben prodávaly za cenu kolem pěti eur.

Zároveň ale management ProSieben v posudku píše, že nabídka PPF není adekvátní vzhledem k ziskovému potenciálu, jaký televize v dlouhodobém horizontu má. Proto doporučení nakonec nevyznívá jednoznačně na tu ani onu stranu.

Investiční ředitel PPF Kasper Taczek na stanovisko reagoval tím, že reakcí je i tak potěšen. PPF má podle něj s transformací televizního byznysu bohaté zkušenosti, které chce formou zvýšeného vlastnického podílu a „odpovídajícího zastoupení v dozorčí radě“ uplatnit a tím podpořit „plnohodnotnou digitální transformaci společnosti“.

Související témata:

Doporučované