Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Jihokorejský největší online maloobchod Coupang se omluvil za velký datový únik, který se týkal skoro 34 milionů uživatelů. Podle úřadů probíhá vyšetřování, uvádí BBC.
Coupang byl založen v Jižní Koreji a momentálně sídlí v USA. Je často popisován jako jihokorejská verze platformy Amazon.com a nedávno uvedl, že má přibližně 25 milionů aktivních uživatelů.
O neoprávněných přístupech si byla firma dle BBC vědoma 18. listopadu a týkalo se to přibližně 4500 účtů. Firma tehdy situaci nahlásila úřadům. Pozdější kontroly však odhalily, že bylo pravděpodobně ohroženo přibližně 33,7 milionu zákaznických účtů, všechny v Jižní Koreji, uvedl Coupang a dodal, že k narušení bezpečnosti došlo pravděpodobně již v červnu prostřednictvím serveru umístěného v zahraničí.
Mezi uniklými údaji jsou uvedená jména, e-mailové adresy, telefonní čísla a adresy k dodání zboží. K úniku informací ke kreditním kartám nebo přihlašovacích údajů podle Coupang nedošlo a uživatelé nemusí podnikat žádné kroky.
Firma se svým zákazníkům omluvila a vybízela je k opatrnosti ohledně možných podvodníků vydávajících se za společnost.
Kdo únik mohl zavinit, firma neuvedla. Jihokorejská média ale uvedla, že by za ním mohl být bývalý zaměstnanec z Číny. Úřady posuzují rozsah narušení a také to, zda společnost Coupang porušila nějaká bezpečnostní pravidla pro ochranu údajů, uvedlo ve svém prohlášení jihokorejské ministerstvo vědy a informačních a komunikačních technologií.
„Jedná se o únik informací velkého počtu občanů a jejich kontaktních údajů a adres. Komise proto plánuje provést rychlé vyšetřování a uložit přísné sankce, pokud zjistí, že došlo k porušení povinnosti provádět bezpečnostní opatření podle zákona o ochraně.“
Místní médium, Dong-A Ilbo, uvedlo, že se jedná o „nejhorší únik osobních údajů“ v historii Koreje.















