Hlavní obsah

5 milionů litrů Becherovky. Mělo to být víc, firmě spadl zisk i tržby

Becherovce chyběli turisté i život v barech i restauracích. To se projevilo na tržbách. (Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy)

 

Reklama

7. 11. 7:15

Méně vyrobené Becherovky, o 11 procent nižší tržby a ve srovnání s rokem 2019 poloviční zisk. Takto dopadl covidový rok plný omezení na výrobce Becherovky společnost Jan Becher Pernod Ricard.

Článek

Zavřené hospody a bary, příklon k levnějším druhům alkoholu, ale i nedostatek turistů v Česku. To jsou podle šéfové Becherovky hlavní důvody, proč firmě v loňském roce spadl zisk i tržby.

„Prošli jsme si mimořádným rokem. Dlouhá omezení a absence turistického ruchu měly na naše tržby samozřejmě negativní dopad. Náš obrat klesl zhruba o 11 procent,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys generální ředitelka firmy Anna Beriashvili.

Ve finančním roce končícím v červnu likérce Jan Becher Pernod Ricard poklesly tržby o 124 milionů korun – na 1073 milionů korun. Zisk před zdaněním dosáhl výše 122 milionů korun. O rok dříve to bylo 221 milionů.

Becherovka

  • Bylinný likér se podle tradiční, tajné receptury vyrábí od roku 1807. Někdy se „becherovce“ také říká třináctý karlovarský pramen.
  • Karlovarský výrobce je od roku 1997 součástí francouzské skupiny Pernod Ricard, jednoho ze dvou největších výrobců lihovin a vína na světě. Od roku 2001 Francouzi český podnik vlastní zcela.
  • Stěžejním produktem společnosti je světově proslulý bylinný likér Becherovka Original, vyváží se do více než 40 zemí světa.

Největší exportní trhy:

  • 35 % Slovensko
  • 22 % Rusko
  • 17 % Německo

„V kontextu celého roku bych ale naše výsledky hodnotila jako pozitivní. Pandemie změnila vše kolem nás. Naše životy,“ říká Beriashvili s tím, že se konzumace z podniků přesunula do domácností a zejména v začátku pandemie se výrazně zvětšila senzitivita Čechů na cenu a preferovali tak levnější druhy alkoholu - například levnějších druhů vodky.

V loňském roce pak také mírně poklesl objem vyrobené Becherovky. Celkem jí likérka loni připravila 5 milionů litrů. V nepandemickém roce by to bylo zhruba o desetinu více - tedy 5,4 milionu litrů.

Firma 66 procent své produkce vyváží do zahraničí. Tam se jí vloni i přes omezení a covid podařilo objem prodejů mírně navýšit, stejně tak jako prodej importovaných značek, který vzrostl o 4,9 procenta.

Becherovka je společností s více než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů, tehdy jako rodinný podnik. Dnes je součástí francouzské společnosti Pernod Ricard. Skupina Pernod vlastní mimo jiné značku vodky Absolut nebo značku koňaku Martell.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované