Hlavní obsah

Překvapivé rozuzlení tragické nehody u nelegálního billboardu: sebevražda

Foto: Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje

Hasiči tělo řidiče vystřihávali tři čtvrtě hodiny. Na fotce je vidět i billboard a kolo valníku, na kterém byl přidělaný.

Reklama

Policie odložila případ řidiče, který na začátku roku zemřel po nárazu do nelegálního billboardu. Přestože se vyšetřovatelé zprvu zabývali umístěním billboardu a hledali jeho majitele, nakonec případ odložili.

Článek

Řidič najel v plné rychlosti do valníku s reklamním poutačem. Nacházel se na místě, kde z bezpečnostních důvodů neměl stát. Podle policie ale nelze hledat viníka.

„Provedeným prověřováním kriminalisté Městského ředitelství policie Ostrava nezjistili skutečnosti, které by nasvědčovaly tomu, že by na úmrtí řidiče měla účast jiná osoba,“ uvedla pro Seznam Zprávy mluvčí krajské policie Eva Michalíková.

Kriminalisté tím nicméně neříkají, že by billboard umístěný v ochranném pásu silnice nebyl nebezpečný. Případ uzavřeli s tím, že řidič do valníku s reklamou narazil úmyslně.

„V dané věci se příčinou smrti jeví sebevražda při řízení motorového vozidla a následné úmyslné vyjetí mimo komunikaci s cíleným nárazem do pevné překážky, v tomto případě odstavné vlečky s reklamním poutačem. Z výše uvedených důvodů byl spisový materiál odložen. Vzhledem k pozůstalé rodině více informací není vhodné sdělovat,“ popsala mluvčí Michalíková.

Policie zprvu zjišťovala, komu billboard patří

Pochybnosti o umístění billboardu vyvolaly fotky zasahujících hasičů. Z dokumentace, kterou při zásahu pořídili, bylo zřejmé, že reklamní poutač byl protizákonně umístěný v ochranném pásu silnice.

Billboardy blízko silnic jsou totiž z bezpečnostních důvodů už od roku 2017 zakázané. Mimo souvisle zastavěnou oblast je to ve vzdálenosti do 250 metrů u dálnic, u silnic první třídy do 50 metrů a u silnic druhé a třetí třídy do 15 metrů od vozovky. Majitelé billboardů musí od úřadů získat patřičné povolení.

Konstrukce tohoto billboardu byla, zřejmě právě kvůli snadnému převozu, přivařená na valníku. Jde o obvyklý trik provozovatelů nelegální reklamy - když je úřady upozorní na překročení zákona, přesunou valník s reklamou nebo snadno přenosnou lehkou konstrukci billboardu na jiný pozemek, často jen o desítky metrů. Reklama se tím ocitne na jiném pozemku, což úřady zpravidla vede k zahájení nového řízení, které se táhne dlouhé měsíce i roky.

Seznam Zprávy zjistily, že přesně takový byl i billboard na Rudné ulici mezi Ostravou a Havířovem, do kterého na začátku roku narazil pětatřicetiletý řidič. Redakce u krajského úřadu ověřila, že jeho majitel o potřebné povolení vůbec nepožádal. Policisté proto zprvu zjišťovali, kdo je majitelem billboardu.

„Policisté dopravního inspektorátu Ostrava se zabývají umístěním billboardu a tím, kdo za něj má zodpovědnost. Zatím je to ve stadiu šetření; policie zjišťuje, zda měl billboard povolení,“ popsala letos v lednu mluvčí Michalíková.

V době nehody na billboardu inzeroval místní dealer vozů Škoda. Pro Seznam Zprávy uvedl, že smlouvu uzavřel se soukromou osobou - majitelem pozemku, na kterém valník stál. Ten ale odmítl s redakcí komunikovat.

Reklama

Doporučované