Hlavní obsah

„Klikař“ z pražské burzy hlásí rekordní pololetí. Vydělal přes 20 milionů

Foto: M&T 1997

Výrobce designových klik ohlásil rekordní pololetí. Společnost také v září otevřela úplně nový showroom v Bratislavě.

Reklama

Výrobce designových klik M&T 1997 vydělal v prvním pololetí 20,5 milionu korun. Svým akcionářům vyplatí zálohu na dividendu ve výši 1250 Kč na akcii. To však při její ceně 33 tisíc za kus znamená hrubý výnos 3,79 procenta.

Článek

Pro českého výrobce dveřních klik M&T 1997 bylo první pololetí roku 2023 rekordním. Firma bývalého profesionálního fotbalisty Ivo Ulicha ohlásila rekordní čistý zisk 20,5 milionu korun, to představuje meziroční růst o 21,4 procenta. Rekordní byl i provozní zisk EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, který meziročně vzrostl o 15,8 procenta na 27,9 milionu korun.

Tržby rodinné manufaktury pak v prvních šesti měsících roku dosáhly úrovně 86,5 milionu korun, tedy o 543 tisíc více oproti loňskému prvnímu pololetí. Meziročně tak jde o nepatrný nárůst o 0,6 procenta, což je ovšem v souladu s plány vedení firmy.

Představenstvo firmy zároveň rozhodlo o výplatě zálohy na dividendu ve výši 1250 korun na akcii, která bude akcionářům vyplacena 15. listopadu. S akciemi M&T 1997 se obchoduje na trhu Start pražské burzy a jedna akcie momentálně stojí 33 tisíc korun. Od konce loňského června, kdy podnik na burzu vstoupil, se akcie zhodnotily o deset procent.

Do vyšší ziskovosti se projevila stabilizace cen energií a materiálů. Pozitivní efekt měly také mírně nižší mzdové náklady. Společnost očekává, že tyto efekty vydrží do konce roku a podpoří tak rekordní výsledky.

„Letošní rok se daří plnit stanovené finanční plány a očekáváme, že bychom měli naše cíle za celý rok splnit,“ komentuje dosavadní hospodaření předseda dozorčí rady a majoritní akcionář Ivo Ulich.

Pro celý letošní rok společnost plánuje čistý zisk ve výši 31,3 milionu korun. Cíl tržeb si M&T 1997 stanovila na 188,8 milionu korun a provozní zisk EBITDA na úroveň 44 milionů korun. Při splnění plánu by šlo o historicky rekordní období. Již první pololetí tohoto roku je pro firmu historicky nejlepším pololetím vůbec.

Výplata dividendy

„Společnost M&T 1997 je z pohledu ziskových marží premiantem pražské burzy a těší nás, že je v současnosti i aspirantem na českou dividendovou špičku. Firma je zdravě a konzervativně řízena a věřím, že bude pro mnohé investory stabilním článkem dividendového portfolia,“ říká František Bostl ze skupiny Starteepo, která skrze svůj fond Czegg Ventures ovládá více než 22 procent akcií společnosti a je tak druhým nejvýznamnějším akcionářem.

K poslední známé ceně akcie 33 000 korun jde o hrubý dividendový výnos 3,79 procenta. „Jedná se nyní o výplatu zálohy na dividendu za první pololetí a osobně očekávám, že v případě naplnění celoročního plánu hospodaření navrhneme řádnou výplatu dividendy ve výši dalších 1250 korun na akcii v příštím létě. Celkově bychom tedy rádi za celý rok 2023 vyplatili 2500 korun na akcii,“ dodává Ulich.

Hrubý dividendový výnos by tak pro následujících 12 měsíců dosáhl dvojnásobku, tedy 7,58 procenta.

Snížení základního kapitálu

Již dříve společnost oznámila potřebu snížit výši základního kapitálu, který se při loňské transformaci na akciovou společnost nastavil příliš vysoký, a technicky tak doposud omezoval jakékoliv výplaty podílu na zisku. Blížící se valná hromada, kterou brzy firma ohlásí, tento základní kapitál sníží o 30 procent, a to z dosavadních 128 milionů korun na 89,6 milionu korun.

„Letošní úpravu výše základního kapitálu vnímáme jako definitivní řešení pro budoucí pravidelnou výplatu dividend, která dovolí vyplácet dle našeho dlouhodobého plánu minimálně 60 procent čistého zisku našim akcionářům,“ uzavřel Ulich.

Dobruška ušetří za energie

V letošním roce staví M&T 1997 v Dobrušce ve svém výrobním závodu novou fotovoltaickou elektrárnu včetně bateriového úložiště. Celý systém by měl být v provozu do konce října letošního roku a ušetřit by měl firmě až čtvrtinu roční spotřeby elektrické energie.

Společnost také v září otevřela úplně nový showroom v Bratislavě, kde hodlá významně posílit své obchodní aktivity. Skrze showroomy či e-shop společnost prodává téměř pětinu zboží a na export jde necelých devět procent produkce, kde má významný podíl právě Slovensko.

Investicí do nového showroomu sleduje společnost větší zásah na tamním trhu i podporu přímých prodejních kanálů.

Reklama

Doporučované