Hlavní obsah

Hody z doby pandemie skončily. O nové předplatitele se Netflix musí snažit

Streamovací platforma Netflix zveřejnila hospodářské výsledky. Ilustrační foto.

Reklama

Netflix v úterý vykázal smíšené výsledky za první čtvrtletí. Nenaplnil odhady analytiků ohledně počtu nových předplatitelů, překonal však očekávání ohledně čistého zisku. Nyní řeší, jak přilákat nové předplatitele.

Článek

Výsledková sezona ve Spojených státech je v plném proudu. V úterý ve večerních hodinách zveřejnila data o svém hospodaření americká on-line streamovací služba Netflix. Firmě se v prvních třech měsících roku nepovedlo získat tolik nových předplatitelů, kolik se očekávalo. Službu si nově objednalo 1,75 milionu lidí, zatímco odhady počítaly s více než dvěma miliony.

Před rokem ve stejném období firma dokonce o 200 tisíc předplatitelů přišla. Byl to první úprk odběratelů za více než deset let. Podle analytické společnosti MoffettNathanson nabral Netflix v roce 2022 téměř devět milionů předplatitelů – polovinu toho, co v předchozím roce. Velká většina nových zákazníků pochází z Asie.

Tržby společnosti meziročně vzrostly o téměř čtyři procenta na 8,16 miliardy dolarů (asi 175 miliard Kč) a taktéž zaostávaly za očekáváním (8,18 miliardy dolarů) analytiků.

Zklamala rovněž prognóza tržeb společnosti na druhý kvartál tohoto roku na úrovni 8,2 miliardy dolarů, která nedosáhla očekávání trhu 8,48 miliardy dolarů. A to v době, kdy trhy očekávaly, že Netflix bude těžit ze spuštění nového levnějšího předplatného s reklamou.

Zatímco tržby streamovacího gigantu meziročně mírně rostly, čistý zisk se ve stejném období propadl o necelou pětinu na 1,3 miliardy dolarů. To byla ve finále pozitivní zpráva, jelikož analytici počítali s mírně nižším ziskem (1,29 miliardy dolarů).

„Lepší výsledky si Netflix slibuje od druhé poloviny roku. Má se tak stát mimo jiné díky zákrokům proti uživatelům, kteří sdílejí svůj účet s dalšími. Netflix v této souvislosti odhaduje, že až 100 milionů lidí má přístup k Netflix účtu, za který neplatí,“ napsali analytici z Patria Finance.

Pandemická doba skončila

Akcie Netflixu po zveřejnění výsledků nejprve klesly až o 12 procent, ale poté, co investoři čtvrtletní výsledky zpracovali, se titul obchodovaný na americké burze Nasdaq vydal vzhůru a uzavřel nakonec obchodování o tři desetiny procenta v plusu.

Raketový sešup akcií započal již koncem října roku 2021, kdy se titul dostal na svá historická maxima těsně pod 700 dolarů za akcii. V té době už začínalo být čím dál více jasné, že prudký nárůst počtu nových předplatitelů ze začátku koronavirové pandemie je pryč a firma se bude muset vypořádat s rostoucí konkurencí. Akcie oblíbené služby pro přehrávání filmů a seriálů za tu dobu odepsaly přibližně 45 procent.

Reportované výsledky přicházejí v době, kdy investoři netrpělivě očekávají novinky týkající se nedávno spuštěného levnějšího tarifu, který obsahuje reklamy. V úterní zprávě společnost uvedla, že pokrok ve všech oblastech podporovaný reklamou je dobrý a že se těší na výhody, které to může přinést. Zatím ale není jasné, jak bude tento nový způsob financování ovlivňovat uživatelské zážitky.

Podnik v úterý také oznámil, že po zhruba 25 letech ukončí svou činnost v oblasti půjčování DVD. Jejich zasílání poštou bylo původním obchodním modelem firmy založené v roce 1997. Netflix konec zdůvodnil nízkým využíváním služby v čase streamování.

Firma působí ve více než 190 zemích světa a hledá nové předplatitele mimo Spojené státy a Kanadu, kde už je trh podle expertů nasycen. Začátkem února Netflix představil plány na omezení sdílení hesel k účtům na své streamovací platformě.

V roce 2013 vytvořil Netflix první televizní seriál své produkce: House of Cards (Dům z karet) se stal prvním seriálem vysílaným výhradně na internetu, který získal uznání laické i odborné veřejnosti a několik cen. Od té doby Netflix produkuje a vysílá řadu svých vlastních originálních seriálů a filmů.

Reklama

Doporučované