Hlavní obsah

Muzikant Jurečka vystoupil na Šlágru. Spolu to raději zahrnulo do kampaně

Foto: TV Šlágr

Marian Jurečka na Šlágru.

Reklama

Lidovecký předseda vystoupil před volbami v hudebním pořadu televize Šlágr. Představil se tam prý jako muzikant. Upoutávky na pořad, který nemá být politický, však koalice Spolu zaplatila z volebního účtu.

Článek

Volební koalice Spolu ze svého volebního účtu proplatila 200 tisíc korun nahrávací společnosti Česká muzika, s. r. o., která je propojená s oblíbenou televizí seniorů Šlágr TV. Peníze zaplatili za spoty k hudebnímu pořadu, ve kterém vystupuje předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.

„Nahrávali jsme spoty v návaznosti na to, co jako muzikant dělám už roky. Na konkrétní detaily se ale musíte zeptat produkce,“ odpověděl Jurečka na dotaz Seznam Zpráv. Politiky se prý spoty týkat neměly.

To potvrdil i produkční Šlágru Daniel Šefčík: „Volební spoty tam přímo nemáme.“ Dodal, že s kapelou Mariana Jurečky televize dlouhodobě spolupracuje a je běžné, že si jednotlivé kapely pořady různými způsoby platí. „Pokud vím, tak politická strana toto nyní platila poprvé,“ uvedl.

Foto: Seznam Zprávy

Koalice Spolu zaplatila firmě Česká muzika za spoty 200 tisíc korun.

Jurečka se zúčastnil natáčení pořadu Na návštěvě, který se bude vysílat na všech programech Šlágru, premiéru měl minulou neděli.

Podle Šefčíka je možné, že se ve spotech či pořadu objeví i politické náznaky. „Takové téma se tam může dostat, je to pro pana Jurečku téma z branže. Pořad je totiž pojatý na lidskosti, každý tam hovoří o sobě a tom, co dělá. Nejsme negativní televize,“ dodal.

„Významná část nejen naší členské základny sleduje pořady vysílané na TV Šlágr. Sám jsem také aktivním muzikantem, což byl hlavní důvod, proč jsem se zúčastnil natáčení pořadu,“ napsal Seznam Zprávám Jurečka. Že by tím chtěl zapůsobit na starší voliče, kteří bývají fanoušky této televize, si nemyslí. „Není to otázka věku, ale spíš sympatizantů folkloru a podobně,“ uvedl Jurečka, který občas spolupracuje s kapelou Moravská Veselka.

Ostatně Jurečka nebude prvním politikem, který se v teleshoppingové televizi objevil. Před třemi lety pro diváky televize na harmoniku zahrál a zazpíval třeba pirátský předseda Ivan Bartoš. „Další kariérní kvóta dosažena. Finále v TV Šlágr!“ napsal na Facebook k videu ze svého vystoupení v pořadu Zuzany Bubílkové.

Už dvakrát, vždy před volbami, se na Šlágru objevil i premiér Andrej Babiš (ANO). Před čtyřmi lety to bylo stejně jako u Jurečky v pořadu Na Návštěvě, kde představil i svoji tehdy novou knihu O čem sním, když náhodou spím.

V roce 2013 pak byl hostem v pořadu Písničky pro hosta. Kvůli jeho účasti tehdy TV Šlágr čelila správnímu řízení ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Babiš podle ní tehdy měl získat „výrazný prostor pro představení politických postojů a názorů do té míry, že obchodní sdělení získalo svým obsahem charakter obchodního sdělení politického hnutí“. I toto je nejspíš jedním z důvodů, proč koalice Spolu za Jurečkovy spoty televizi zaplatila.

Před čtyřmi lety byl hostem TV Šlágr také předseda SPD Tomio Okamura.

Reklama

Související témata:
Teleshopping

Doporučované