Článek
„Po ukončení tramvajové výluky bude s platností od 17. listopadu obsluha tohoto úseku zajištěna tramvajovými linkami číslo tři a pět,“ řekla dnes ČTK mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová. Na nový úsek tramvajové trati dnes zkušebně vyjela první tramvaj, zatím bez cestujících.
Nová část tramvajové trati na sídlišti Nové Sady měří 1200 metrů, má tři zastávky a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Stavba tohoto úseku přišla na 469 milionů korun včetně DPH. „Zastávky Zikova a Rožňavská budou obsluhovány tramvajovými i autobusovými linkami. Zastávka U Kapličky bude sloužit tramvajím,“ uvedla Sýkorová.
Provoz tramvají nyní v Olomouci omezuje výluka mezi hlavním nádražím a místní částí Pavlovičky. Skončit má 17. listopadu, kdy přepravu cestujících opět zajistí tramvajové linky číslo 1, 2, 3, 4, 5, 6 a 7. Pojedou ve svých stálých trasách a dle nově vydaných jízdních řádů. „Linka U nebude provozována,“ dodala Sýkorová.
Výběrové řízení na stavbu nového úseku tramvajové trati na Nových Sadech vyhrála společnost TT Nové Sady - Povel II, kterou tvoří firmy OHL ŽS Brno a IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Loni na jaře zahájená stavba trvala zhruba 20 měsíců. Nový úsek tramvajové trati se měl začít stavět už předloni na jaře. Radnice ale projekt kvůli pandemii koronaviru a jejím dopadům na rozpočet města odložila.
První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici v centru Olomouce s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů korun. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů.