Hlavní obsah

Službu Pípni a jeď! si cestující brněnskou hromadnou dopravou oblíbili

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Službu Pípni a jeď! umožňující v brněnské městské hromadné dopravě nákup jízdenek přímo ve voze bezkontaktně platební kartou využívají cestující už déle než rok.

Článek

„Za tu dobu provedli téměř pět milionů transakcí za 70 milionů korun. Rekord padl 30. června, kdy si pasažéři tímto způsobem zakoupili 33 000 jízdenek,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku (DPMB) Hana Tomaštíková.

„Zájem o službu Pípni a jeď! dalece předčil naše očekávání. Cestující si chválí zejména jednoduchost systému. Ten umožňuje nákup jízdenky kartou, hodinkami či mobilním telefonem bezprostředně po nástupu do vozu namísto zdlouhavého shánění jízdenky dopředu. S nárůstem zájmu o tuto službu registrujeme pokles u ostatních prodejních kanálů, největší propad, asi 15 procent, je u SMS jízdenek a u jízdenkových automatů,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

V souvislosti se zvyšujícím se zájmem o bezkontaktní nákup jízdenek bude DPMB postupně omezovat jízdenky papírové. „Stále je ale využívá téměř 50 procent cestujících, proto od nich budeme upouštět pozvolna,“ uvedl vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.

Hned v prvním měsíci, kdy byla nová služba zavedena, cestující provedli více než 200.000 transakcí. Toto číslo postupně narůstalo, ale kopírovalo situaci související s výskytem onemocnění covid-19 a vládními nařízeními. Stejně jako u ostatních jízdenek byl největší propad v tržbách na podzim loňského a pak na jaře letošního roku, kdy pandemie kulminovala. Za první pololetí letošního roku eviduje DPMB o 55 milionů korun nižší tržby než ve stejném období roku 2020 a přibližně o 130 milionů korun nižší než v předchozích letech.

Reklama

Doporučované