Hlavní obsah

Za americké miliardy vylepšíme služby, říká ředitel Socialbakers

Rozhovor o dalších plánech Socialbakers s Nikolou Pantovičem, výkonným viceprezidentem společnosti. (Video: Seznam Zprávy)

Reklama

10. 9. 19:32

Na české technologické scéně zřejmě padl nový rekord. Česká firma Socialbakers chce unikátní příležitost, jakou exit do amerických rukou přináší, využít ke zlepšení zážitků z nakupování.

Článek

Je to jen další potvrzení role, kterou sociální sítě hrají v dnešním i budoucím světě. Česká technologická firma Socialbakers se propojuje s americkou softwarovou firmou Astute, aby mohly společně nabídkou zákazníkům po celém světě ještě lepší zážitek z nakupování.

„Příležitost je to obrovská, my jsme tady několik let od založení budovali marketingovou platformu a chtěli jsme marketing ještě více propojit se zákaznickou péčí. O tomto propojení jsme tedy uvažovali dlouhou dobu, právě Astute totiž působí v té druhé oblasti,“ vysvětluje v rozhovoru Nikola Pantovič, výkonný viceprezident Socialbakers pro obchod a mezinárodní expanzi.

Společnost Socialbakers

Založena 13. října 2008 Janem Řežábem, Martinem Homolkou a Lukasem Maixnerem.

Nyní má více než 2500 klientů ve 100 zemích.

Je nejvyužívanější platformou pro správu sociálních médií.

V roce 2011 získala společnost titul Facebook Marketing Partner.

Od roku 2017 je oficiální partnerskou společností pro Pinterest a LinkedIn.

Koupená firma je větší než nový majitel

Žádné výrazné změny uvnitř společnosti ale Socialbakers nečeká. Momentálně má tým o 500 lidech, americká společnost Astute, která Socialbakers koupila, jich má zhruba 130. Někoho tedy může zarazit, kde získala finance na exit, o kterém se mluví jako o rekordním, ačkoliv přesnou částku společnosti komentovat nechtějí.

„Já bych chtěl zmínit fond Audax Private Equity, což je firma, za kterou stojí biliony dolarů a jež akvírovala v minulém roce právě společnost Astute s cílem vybudovat tu zákaznickou zkušenost, o kterém jsem mluvil. A skrze ně kupuje Socialbakers, tím pádem jde o absolutně nový kapitál, který pomáhá spojení těchto dvou firem,“ komentuje prodej Pantovič.

Socialbakers obchoduje s daty ze sociálních sítí

O tom, že pouze organický růst nestačí, přemýšleli v Socialbakers už dva roky, o prodeji s fondem Audax Private Equity komunikovali téměř rok. Přesnou cenu akvizice společnosti sice nezveřejnily, podle odborníků to musel být ale obchod v řádu miliard korun.

„Pracujeme v marketingu na sociálních sítích. Jsou to jednak data, která sbíráme na jednotlivých sociálních sítích: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram a další. Skrze tato data pak poskytujeme našim zákazníkům - marketingovým oddělením, statistiky, které oni dále využívají pro aplikaci, vytváření obsahu směrem ke svým zákazníkům a fanouškům na daných sociálních sítích,“ popisuje zaměření platformy Nikola Pantovič.

Socialbakers, platformu pro správu sociálních sítí a marketingu s principy umělé inteligence a založenou Čechy, tak aktuálně používá více než 2500 nadnárodních společností a středně velkých značek po celém světě.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené