Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Volání a datové služby v mobilní síti O2 po rozsáhlém tříhodinovém výpadku začínají postupně fungovat. Všechny služby by měly již být postupně plně funkční, uvedla po poledni Petra Javornická z tiskového oddělení O2. Příčiny výpadku operátor analyzuje.
Výpadek bez bližších podrobností potvrdila dopoledne mluvčí společnosti Petra Javornická: „Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ uvedla pro Seznam Zprávy.
Podle serveru Downdetector bylo nejvíc hlášených problémů v Praze, Brně, Olomouci nebo Plzni. Výpadky zaznamenali i zákazníci z Liberce, Pardubic nebo Nymburku.
@Georgo10 Dobrý den, děkujeme za vaši zprávu. Aktuálně evidujeme potíže s dovolatelností a daty u některých zákazníků. Situaci prověřujeme a pracujeme na řešení. Omlouváme se za nepříjemnosti.
— O2 Guru CZ (@O2GuruCZ) August 4, 2025
Domča, O2 Guru
Počet hlášení na serveru se kolem 10. hodiny blížil třem tisícům, pravděpodobně tedy budou nejméně desítky tisíc zasažených uživatelů, protože zdaleka ne každý problém oznámil.
Problémy nebyly spojeny jen s danou lokalitou. Lidé si všímali, že ve stejné kanceláři nebo ve stejném místě někomu služby fungovali, jinému nikoliv.
„Zajímavé, že ze tří zařízení, která mám aktuálně připojená k O2 (mobil, služ. mobil, tablet) na dvou jen tísňové volání a restart nepomohl, třetí se zatím drží spojení,“ svěřil se v pondělí dopoledne uživatel na portálu Downdetector. Výpadky byly u některých zákazníků nárazové. Signál se v nepravidelných intervalech vytrácel a opět vracel. Jiní hlásili, že měli telefon zcela „mimo síť“.
Tísňové linky výpadek nepostihl
Dle zjištění redakce Seznam Zpráv se výpadek nijak nedotkl žádné ze složek integrovaného záchranného systému (IZS) a na jejich tísňovou linku bylo možné se dovolat. „Provoz tísňových linek nebyl výpadkem nijak ovlivněn. Technologie je nastavena tak, aby se hovory automaticky přesměrovávaly na dostupnou síť. Z pohledu zajištění služby občanům tak nedošlo k žádnému omezení,“ sdělila redakci tisková mluvčí Hasičského záchranného sboru ČR Lucie Pipiš. Díky vnitřním systémům a záložním řešením fungovala bez problémů také interní komunikace složek IZS.