Hlavní obsah

Obrazem: První kilometr tunelů metra D vyražen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Vladimír Dinda (Hochtief)

Celkem se už od zahájení výstavby vytěžilo 37 500 metrů krychlových rubaniny.

Reklama

Přesně 1033 metrů tunelů už vyrazily stroje na prvním úseku metra D mezi budoucími stanicemi Pankrác–Olbrachtova. Téměř půl kilometru vzniklo během geologického průzkumu, dalších 534 metrů v uplynulých sedmi měsících.

Článek

Nová linka povede z Pankráce do Písnice a měla by začít fungovat koncem roku 2029. Město následně počítá s prodloužením z Pankráce na náměstí Míru. Celkem by tak linka měla mít 10 stanic. Náklady by se podle dřívějších informací měly vyšplhat zhruba na 52 miliard korun.

Výstavba metra D v číslech:

Délka vyražených tunelů a štol od zahájení výstavby: 534 metrů

Délka vyražených tunelů během geologického průzkumu: 499 metrů

Vytěženo rubaniny od zahájení výstavby: 37 500 m3

Objem použitého betonu od zahájení výstavby: 10 800 m3

Množství použité ocelové výztuže: 1750 tun

Množství použitých ocelových kotev: 54 400 metrů

Objem použitých injektáží: 319 tun

Délka vrtů pro injektáže: 17 700 metrů

Reklama

Doporučované