Hlavní obsah

Nejstarší nádraží v Praze čeká rekonstrukce. Hledá se, kdo ho promění

Jak bude vypadat Masarykovo nádraží po rekonstrukci, popsal v roce 2021 Jakub Bazgier, tehdejší náměstek ředitele Stavební správy západ SŽ.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Proměna Masarykova nádraží, nejstarší pražské železniční stanice, se dala do pohybu. Správa železnic vypsala výběrové řízení a hledá dodavatele, který zastřeší nádraží a postaví nové koleje.

Článek

Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele, který za zhruba 3,2 miliardy korun zrenovuje Masarykovo nádraží v Praze.

První stavební práce na dlouho chystaném projektu by podle Správy železnic (SŽ) měly začít na přelomu letošního roku. Nejstarší pražská železniční stanice by se v novém kabátu měla představit do poloviny roku 2027. O vypsaném tendru informovala ČTK mluvčí organizace Nela Eberl Friebová.

Na nádraží se například zvýší počet kolejí. Správa železnic se totiž bude snažit rozšířit provoz nádraží. „Musíme být konkurenceschopní a musíme vnímat, že dopravy přibývá,“ uvedl už dříve v rozhovoru pro SZ Byznys Jakub Bazgier, v té době ještě náměstek ředitele Stavební správy, dnes už její ředitel.

Střecha i nové nástupiště

Celý prostor získá také nové zastřešení, které bude možné využít jako další plochu, která bude sloužit jako volnočasový prostor. Velikostně by se plocha, která propojí Florenc s Hybernskou ulicí a Hlavním nádražím, měla rovnat rozloze Malostranského náměstí.

Z platformy povedou eskalátory, schodiště a výtahy na jednotlivá nástupiště. Dodavatel zakázky, kterého Správa železnic nakonec vybere, vybuduje v prostoru Masarykova nádraží také nový vestibul pro čekající cestující, budou zrekonstruována stávající nástupiště a vznikne i jedno nové.

+2

Správa železnic obdrží na rekonstrukci dotaci z fondů Evropské unie. Celkové investiční náklady se tak podle organizace vyšplhají na téměř čtyři miliardy korun.

Během chystaných stavebních prací se vedení SŽ chystá provoz nádraží s částečnými omezeními udržet. Mimo samotnou rekonstrukci nádraží Správa železnic chystá také modernizace trati do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla. V rámci tohoto plánu se už dnes pracuje na rekonstrukci úseků mezi stanicí Praha-Bubny a plánovanou zastávkou Praha-Výstaviště, stejně jako na úsecích mezi Kladnem a zastávkou Kladno-Ostrovec.

Reklama

Doporučované