Hlavní obsah

Král streamované hudby zapřáhl do práce virtuálního DJ. A rekordně vydělal

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Tada Images, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Hudební streamovací gigant Spotify oznámil rekordní zisk přes miliardu eur po roce snižování nákladů a propouštění zaměstnanců. Také uvedl do provozu AI DJ, který je ovládaný umělou inteligencí.

Článek

Hudební streamovací obr Spotify pořád roste a hlásí rekordní výsledky. Hrubá marže se v prvním čtvrtletí letošního roku zvýšila na 27,6 procenta, zatímco o rok dříve činila 25,2 procenta. Čtvrtletní tržby společnosti vzrostly o 20 procent na 3,64 miliardy eur, a překonaly tak odhady ve výši 3,61 miliardy eur. A hrubý zisk překročil miliardu eur, tedy přes 25 miliard korun.

Spotify má v současné době 615 milionů uživatelů, což je o něco méně, než předpokládala sama společnost, která pro toto čtvrtletí uváděla 618 milionů uživatelů. V polovině roku jich chce mít 631 milionů.

Zásadní je však počet předplatitelů prémiových služeb, který v prvním čtvrtletí vzrostl o 14 procent na 239 milionů, což odpovídá odhadům.

Akcie společnosti Spotify, které po zveřejnění výsledků za první čtvrtletí nejprve klesly, v úterý před zahájením obchodování obrátily a vzrostly o osm procent.

Velkou část zisku společnosti Spotify tvořil její byznys s podcasty. Na platformě se objevily podcasty vytvořené MichelleBarackem Obamovými, stejně jako vévodouvévodkyní ze Sussexu.

Generální ředitel společnosti Spotify Daniel Ek však při prezentaci výsledků řekl, že pro uživatele, které podcasty nebaví, firma chystá speciální tarif.

Od svého spuštění v roce 2006 společnost Spotify investovala obrovské množství peněz do rozvoje podnikání a do zajištění exkluzivního obsahu. Má také v plánu mít do roku 2030 miliardu uživatelů, své posluchače umí nalákat různými způsoby.

Spotify využívá umělou inteligenci pro vytváření personalizovaných seznamů skladeb, jako Discover Weekly a Daily Mix. Vlajkovou lodí personalizovaného poslechu by měl být DJ „X“ ovládaný umělou inteligencí. I když jsou algoritmy Spotify kritizovány, zůstává společnost největším hráčem v oblasti streamování hudby.

K pěkným výsledkům, které investoři ocenili, se však firma také proškrtala. Ek loni v prosinci uvedl, že v rámci „zásadních opatření k racionalizaci našich nákladů“ firma zruší zhruba 1500 pracovních míst. Nakonec přišlo o místo skoro 1600 lidí, Spotify opustilo 17 procent zaměstnanců a personální stav se zastavil na dnešních 7721.

Reklama

Doporučované