Hlavní obsah

Německé Metro získává podíl v českém Košíku. Pomůže s expanzí

Foto: Makro, Seznam Zprávy

Metro získává podíl v českém Košíku. Ilustrační foto.

Reklama

aktualizováno •

Společnost Metro, která v Česku provozuje velkoobchody Makro, získala čtvrtinový podíl ve společnosti Košík.cz. Hodnotu transakce firmy nezveřejnily.

Článek

Německá společnost Metro AG získala 25procentní podíl v Košíku, a to výměnou za poskytnutí plného přístupu k zásobování a síti prodejen firmy.

Tento podíl by se ještě mohl rozšířit až na 30 procent, pokud by Košík ve spolupráci s Metrem rozšířil svou nabídku i na další trhy střední a východní Evropy. Spolupráce mezi oběma firmami začala již v roce 2020.

„Dohoda s Košíkem je v souladu s velkoobchodní strategií METRO sCore a přispěje k našim rozvojovým ambicím. Posilujeme a institucionalizujeme naše dodavatelské vztahy s jedním z našich klíčových partnerů na rychle rostoucím trhu eGrocery. Naše role v této spolupráci je výhradně role dodavatele potravin a poskytovatele infrastruktury. Zkušený manažerský tým společnosti Košík bude i nadále řídit výhradně spotřebitelský byznys společnosti, což umožní našim týmům plně se soustředit na velkoobchodní činnost,“ sdělil v tiskové zprávě Rafael Gasset, provozní ředitel společnosti Metro AG.

Košík.cz podle CEO Ivana Utěšila přichází do regionů s cílem ukázat lidem, že online nákup potravin by měl být službou pro všechny. „Každý si na Košíku najde to své, někdo nás využije jen na větší nákupy, jiný jako svůj hlavní supermarket. To však nejde bez jasné cenové strategie. Nízké náklady na provoz nám tak umožňují přicházet s nejlepšími nabídkami a tlumit pro zákazníky úspěšně dopady inflace na ceny potravin,“ vysvětluje.

Podle Utěšila přináší spolupráce s Metrem také nové příležitosti na zahraničních trzích: „Každý online supermarket dokáže prosperovat jen v případě, kdy umí zvyšovat počet zákazníků a být profitabilní na úrovni jedné objednávky. Už nyní víme, jak toho dosáhnout a učíme se praxí – například v Bulharsku pod vlastní značkou Kolichka – jak to dělat co nejefektivněji a nejlevněji. A jakmile dokončíme naši expanzi v  Česku, nastane pro Košík čas vydat se s podporou Metra do světa.“

Většinovými majiteli firmy Košík.cz jsou miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, kteří zároveň drží podíl přesahující 45 % právě ve společnosti Metro AG.

Na českém trhu má Košík.cz poměrně velkou konkurenci. Potraviny domů rozváží například Rohlík.cz nebo iTesco. Ve vybraných městech tuto službu nabízí také supermarket Albert, Coop, bio obchod Sklizeno a platformy jako DámeJídlo, Wolt a Bolt Food, které se primárně zaměřují na rozvoz z restaurací.

Reklama

Související témata:
Metro AG

Doporučované