Hlavní obsah

Jihočeský kaviár míří do Asie. Masky z něj se budou prodávat v Singapuru

Foto: Shutterstock.com

Český kaviár dodává Jihočeská univerzita z vlastního chovu jeseterů ve Vodňanech. Ilustrační foto.

Reklama

4. 12. 2020 20:05

Český kaviárový start-up hlásí růst obratu o 300 procent a expanzi do Asie. V Singapuru se bude prodávat česká kosmetika z kaviáru, který dodává Jihočeská univerzita. Firma usiluje o expanzi do dalších zemí.

Článek

Český kaviár z jihočeských chovů vstupuje na trh do Asie, konkrétně do Singapuru. Masky a krémy budou po ročním vyjednávání k dostání v jedné z tamních sítí parfumerií.

Původně plánovali, že se vstup na asijský trh podaří dřív, pandemie covidu-19 ale vyjednávání zbrzdila.

„Na jaře se celý svět zastavil a stejně tak vázla jednání s asijskými partnery. Teď ale můžu říct, že máme dohodu s tamním distributorem a naše produkty se dostanou do populární sítě parfumerií Beauty Language v Singapuru. Dalším cílem je Watsons, což je obdoba českých lékárenských e-shopů,“ popsal pro SZ Byznys Jiří Mrkvička, ředitel firmy Český kaviár.

Firma vsadila na dva trendy současného kosmetického průmyslu. Nanotechnologie a oblibu pěsticích látek, získaných z kaviáru, tedy upravených jeseteřích jiker. Právě kaviárová kosmetika je v asijských zemích velmi populární.

Příští rok bude kosmetika z českého kaviáru k dostání také na slovenském trhu, uvažují i o Polsku. Podle aktuálních dat za posledních 12 měsíců prodeje narostly o 300 procent na obrat zatím 3,2 milionu korun.

„Mohu potvrdit, že prodej kosmetiky se velmi rozvinul. Vzhledem k tomu, že letošní rok ještě neskončil, je pravděpodobné, že nárůst bude ještě o něco vyšší, řekla Růžena Štemberková, vedoucí Kanceláře transferu technologií Jihočeské univerzity.

Základem byznysu firmy je totiž dvacetiletá exkluzivní smlouva právě s univerzitou. Ta dodává vzácný extrakt z jeseteřích jiker, vyrobený ve vlastních laboratořích Fakulty rybářství a ochrany vod ve Vodňanech.

Spolupráci si univerzita chválí. Kontrakt už teď přináší do rozpočtu desítky tisíc korun.

„Je potřeba zmínit šíření dobrého jména univerzity, které je díky tomuto produktu propagováno. Zároveň se jedná o jeden z příkladů dobré praxe, kdy došlo k propojení výsledků vědy a výzkumu s aplikační sférou,“ uzavírá Růžena Štemberková za Jihočeskou univerzitu.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované