Hlavní obsah

Olomoucký akvapark investoval miliony korun do nového bludiště a trampolín

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Zvýšení návštěvnosti si slibuje vedení akvaparku v Olomouci od nového 3D bludiště, vzduchových trampolín a stánku s občerstvením. Do vybudování těchto atrakcí investovalo šest milionů korun, další dva miliony korun stálo zázemí.

Článek

Areál s atrakcemi je přístupný i samostatně bez nutnosti návštěvy plavecké části akvaparku.

Akvapark chce díky této investici zvýšit konkurenceschopnost a nabídnout nejen svým návštěvníkům novou atrakci, kterou bude možné využívat bez ohledu na výkyvy počasí. „Je to nová možnost vyžití nejen pro klienty akvaparku, navíc o dost méně závislá na změnách počasí, než je samotný akvapark. Počítáme, že hřiště by mohlo mít využití osm až deset měsíců v roce,“ uvedl řekl ředitel společnosti Aquapark Olomouc Dalibor Přikryl, podle kterého v novém areálu může v jednom okamžiku dovádět až bezmála 200 dětí.

Bludiště je postaveno v místech, kde bylo dříve volejbalové hřiště. Přístupné je i samostatně bez návštěvy akvaparku přes přilehlou letní pokladnu. Stavbu 3D bludiště zajistila firma, která podobné atrakce vybudovala například v Hodoníně, Mostě nebo Mladých Bucích. Součástí hřiště je stánek s občerstvením, toalety a kryté posezení. „V době, kdy o tržby bojuje takřka každý, jsem rád, že vedení akvaparku přemýšlí ekonomicky a snaží se svou nabídku rozšířit tak, aby byl méně závislý na počasí,“ podotkl primátorův náměstek Martin Major (ODS).

Bludiště bude využíváno jako doplněk v době, kdy není tak vysoká poptávka po koupání. V letních měsících pak bude zajímavým zpestřením venkovního areálu. „Když nás vedení akvaparku koncem minulého roku seznámilo se záměrem vybudovat v areálu tuto novou atrakci, přivítali jsme to jako velmi strategické řešení. Věřím, že společnosti přinese kýžený efekt, posílí atraktivitu venkovního areálu i sportovní vyžití,“ řekla primátorova náměstkyně Markéta Záleská (ODS).

Olomoucký akvapark v roce 2020 kvůli pandemii koronaviru evidoval výrazný pokles návštěvnosti. Loni od ledna do srpna ho navštívilo 115 278 lidí, meziročně o 24 procent méně. Další snížení návštěvnosti následovalo v závěru roku a letos na jaře, kdy byla tato zařízení kvůli epidemii opět uzavřena. Akvapark byl v okrajové části Olomouce otevřen v létě 2009. Společnost Aquapark Olomouc si na jeho stavbu vzala úvěr 491 milionů Kč, splácen je pomocí dotací města. Celkové náklady na vybudování akvaparku mají převýšit miliardu korun.

Související témata:
Bludiště

Doporučované