Hlavní obsah

Mistrovství se 30 let hraje se Škodovkou. Kvůli ní se měnila i pravidla

Podle Libora Šediváka ze Škoda Auto dává hokejové partnerství automobilce stále velký smysl. Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Třicet let. Přesně tak dlouho je česká automobilka Škoda Auto partnerem hokejového mistrovství světa. Díky tomu získala také zápis v Guinessově knize rekordů.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

Psal se rok 1992. Mistrovství světa v ledním hokeji se konalo v tehdejším Československu a oficiálním vozem se při finále v Praze a v Bratislavě stal Favorit od Škody Auto. O rok později mladoboleslavská automobilka „povýšila“ na generálního partnera mistrovství a u ledové plochy v bavorském Mnichově se chlubila modely Favorit a Forman.

Čerstvě modernizované logo s okřídleným šípem ozdobilo střed hrací plochy a mantinely. „Kvůli tomu, aby značka Škoda mohla mít logo uprostřed kluziště, se tehdy musela měnit pravidla hokeje,“ vzpomíná v rozhovoru pro Agendu SZ Byznys Libor Šedivák, vedoucí marketingu Škoda Auto Česká Republika.

Od té doby auta ze Škodovky nechyběla na žádném šampionátu a letos tak česká automobilka slaví kulaté jubileum. A s ním se proto vrací do hry i Favorit. A to doslova.

„Češi budou opět Favoritem na mistrovství světa. Dva naši influenceři si vezmou Škodu Favorit a vyrazí na road trip z Prahy do Helsinek a Tampere,“ říká Šedivák. Bezmála dva tisíc kilometrů dlouhou cestu má zvládnout vůz skutečně vyrobený v roce 1992, který prošel důkladným servisem.

Toto partnerství, které je v historii světových šampionátů jakýchkoliv sportů nejdelší a je zapsané i v Guinessově knize rekordů, stále dává automobilce smysl. „Řeknu jedno číslo – 85 procent. 85 procent vozů, které prodáme v Evropě, se prodá v zemích, kde se šampionát vysílá,“ vysvětluje Libor Šedivák.

Kromě návratu legendárního Favorita si pro letošní rok Škoda Auto přichystala i další překvapení. 30 podepsaných puků ve formě digitálních tokenů, takzvaných NFT (non-fungible token).Veškerý zisk z veřejné aukce digitálních NFT hokejových toušů bude následně použit na podporu mládežnického hokeje v Česku.

„Když se podíváme do zpětného zrcátka na těch uplynulých 30 let, byla to, věřím, správná volba a hokej a podpora hokeje nám zajistila skvělou viditelnost a podporu značky po celé Evropě,“ dodává Šedivák.

Kromě hokejového šampionátu sponzoruje Škoda Auto například ještě slavný cyklistický závod Tour de France.

Agenda

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.

Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.

Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Reklama

Doporučované