Hlavní obsah

Warhorse představilo pokračování Kingdom Come. Naučí hráče na nové hry?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Warhorse

Záběr z prvního dílu Kingdom Come.

Reklama

České vývojářské studio Warhorse představilo pokračování svého úspěšného titulu Kingdom Come: Deliverance. Počítačová hra má být hotová ještě letos. Tuzemsko hraje na herním trhu, který se ale potýká s problémy, důležitou roli.

Článek

České herní studio Warhorse na sítích YouTube a Twitch zveřejnilo video, na kterém představuje plánovanou počítačovou hru Kingdom Come: Deliverance 2. Příběh navazuje na první díl středověkého RPG, které vyšlo v únoru 2018 a od té doby se prodalo na šest milionů kopií. Pokračování má být hotové již letos.

Z videa je patrné, že se vrátí hlavní hlavní postava – Jindřich. Hráče láká na ponurou atmosféru pozdního středověku a propracované tuzemské památky v čele s kutnohorskou katedrálou. Hra bude od 18 let kvůli sprosté mluvě, ale i krvavým soubojům. Herní svět má být dvojnásobně větší než v prvním dílu.

Za Warhorse Studios stojí dlouholetý scenárista a režisér počítačových her Daniel Vávra, který předtím pracoval ve studiu Illusion Softworks. To v roce 2002 vydalo světoznámou hru Mafia: The City of Lost Heaven. V roce 2019 koupilo Warhorse Studios vydavatelství THQ Nordic za 860 milionů korun.

Tuzemská videoherní produkce je ale větší. Mezi mezinárodně uznávané tituly patří například série Arma od Bohemia Interactive Studia, Beat Saber od Beat Games či hra Last Train Home od Ashborne Games. V roce 2022 činil podle ČTK obrat českých videoherních studií 7,52 miliardy korun, meziročně o šest procent více. Tržby stagnovaly na 2,1 miliardy korun.

Lidé počítačové hry milují. Hlavně ty starší

Česko tak hraje důležitou roli v průmyslu, který každoročně roste a podle odhadů agentury Newzoo v roce 2026 dosáhne počtu 909 milionů hráčů na PC a 683 milionů na konzolích. Za růstem ovšem stojí převážně starší hry, ke kterým se hráči stále vracejí. Právě kvůli oblibě starších her mají studia často problém prodat dostatek kopií svých novinek, aby se nákladný vývoj nových her či pokračování oblíbených sérií zaplatil.

V roce 2023 tržby ve videoherním průmyslu činily více než 93 miliard dolarů a meziročně vzrostly o 2,6 procenta. Ze zprávy ale vyplývá, že čtvrtinu veškerého herního času strávili uživatelé pouze u pěti titulů: Fortnite, Roblox, Leagues of Legends, Minecraft a Grand Theft Auto V. Každá z těchto her je stará více než sedm let. „GTA pět hraju převážně kvůli skvělé péči o online režim, který je i deset let po vydání stále opečováván,“ říká dlouholetý hráč hry Michal Vaněk.

A starší tituly jsou podle Newzoo oblíbené i na nejnovějších konzolích, které zvládnou i zbrusu nové hry s detailní grafikou. V loňském roce trávili hráči na nových konzolích čas z 80 procent pouze u 66 titulů, z toho více než polovina byla starší šesti let.

Příkladem může být PlayStation od Sony, kde je nejhranější Fortnite, který vyšel v roce 2017. Průměrné stáří her odehraných na této konzoli bylo loni 7,4 roku. Podobně je na tom i Xbox od Microsoftu, který ve svých top 10 hrách měl nové vesmírné RPG Starfield, i přesto bylo průměrné stáří her 7,2 roku. Nejhůře jsou na tom počítače, kde z nových her v žebříčku žádná není a hry, které se na počítači hrají, jsou téměř dekádu staré.

Nejtěžší pozici tak mají nové hry menších studií. Ty se musejí prosadit v tvrdé konkurenci velkých hráčů, kteří do vývoje svých her dávají miliony dolarů, navíc musejí oslovit hráče, kteří často holdují starším hrám. Na ty cílí vývojáři s dalšími díly oblíbených sérií, jako je Diablo IV nebo Baldur’s Gate 3. Přesto u těchto her strávili hráči v loňském roce necelých osm procent času.

Reklama

Související témata:
Warhorse Studios

Doporučované