Hlavní obsah

Hra na oliheň bodovala tak moc, že Netflix nalije do Jižní Koreje miliardy

Foto: Faiz Zaki, Shutterstock.com

Hra na oliheň, fenomén a nevídaný seriálový úspěch Netflixu.

Reklama

Asijský obsah se těší větší oblibě diváků, proto se streamovací platforma Netflix rozhodla nalít na jih Korejského poloostrova další peníze. V pozadí jejího kroku je pak snaha o získání nových předplatitelů.

Článek

Streamovací gigant Netflix plánuje v nadcházejících čtyřech letech investovat 53,1 miliardy korun do produkce korejských seriálů, filmů a reality show. Firma to oznámila v pondělí po schůzce jihokorejského prezidenta Jun Sok-jola se spoluvýkonným ředitelem Netflixu Tedem Sarandosem, píše server CNN.

„Učinili jsme toto rozhodnutí, protože máme velkou důvěru, že korejský kreativní průmysl bude i nadále vyprávět skvělé příběhy,“ řekl v pondělí manažer Netflixu.

Před dvěma lety vedení společnosti oznámilo, že plánuje investovat přibližně 500 milionů dolarů do korejského obsahu, tedy přes 10 miliard korun. Od svého založení do podobného obsahu vložil Netflix již 700 milionů dolarů, tedy zhruba 15 miliard korun.

Další potenciální investice v asijském regionu odmítla společnost pro televizní stanici BBC komentovat se slovy, že „v tuto chvíli nemá co dodat“.

Pondělní zpráva dokazuje, že se korejská produkce těší větší poptávce diváků. Ostatně mezinárodní obsah může také pomoct Netflixu nalákat další diváky mimo Evropu a USA, kde růst předplatitelů zpomaluje.

„Příběhy produkované v Jižní Koreji reprezentují globální kulturní duch doby,“ řekl Sarandos v pondělním projevu a zmínil obrovský úspěch pořadů jako Hra na oliheň, Sláva nebo Physical: Sto statečných vyprodukovaných za poslední dva roky.

Právě seriál Hra na oliheň patřil v roce 2021 k nejsledovanějším seriálům z produkce Netflixu. Za první měsíc ho streamovalo přes 111 milionů uživatelů, uvádí BBC. Agentura Bloomberg připomíná že v roce 2021 seriál zvedl ceny akcií desítek tvůrců obsahu díky optimismu investorů a zájmu firem, jako jsou Walt Disney nebo Apple.

Netflix plánuje svůj dosud největší objem jihokorejského obsahu, jen letos bude zahrnovat 34 nových i vracejících se titulů. Data společnosti ukazují, že přes 60 procent všech předplatitelů Netflixu loni sledovalo korejské tituly.

Jihokorejský zábavní průmysl zažívá v posledních letech celosvětový boom. Podle aktuálních vládních údajů dosáhl v roce 2021 vývoz obsahu zahrnujícího hudbu, videohry a filmy rekordní výše 12,4 miliardy dolarů.

Netflix získal v prvním čtvrtletí 1,46 milionu předplatitelů z Asie a Tichomoří, což podle posledních zisků z Asie dělá nejrychleji rostoucí region společnosti. Společnost Netflix, která působí ve více než 190 zemích, nyní čelí zvýšené konkurenci ze strany streamovacích rivalů včetně Amazonu, HBO a Disney.

Reklama

Doporučované