Hlavní obsah

Šéf Invia: Zájezdy letos Čechům mohou zlevnit zahraniční cestovky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Rozhovor s generálním ředitelem cestovní agentury Invia Janem Foretem.Video: Karolína Štuková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Více letních zájezdů Čechům letos nabídnou zahraniční cestovní kanceláře. Růst konkurence by mohl přispět ke kultivaci trhu. Turistům jejich růst může zařídit levnější dovolenou.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

Na letní dovolenou se v Česku jen pár týdnů před vypuknutím hlavní cestovní sezony nepřipravují jen klienti, ale také cestovní kanceláře a agentury. Řada z nich po dvou letech rekordních prodejů rozšířila nabídku.

„Od začátku letošního roku vidíme meziroční růst počtu klientů, kteří mají zájem odcestovat na letní dovolenou. Stejnou informaci nám potvrzují také cestovní kanceláře, se kterými spolupracujeme. Řada z nich proto navýšila dostupné kapacity. V průměru většinou o pět až deset procent oproti loňské sezoně,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys Jan Foret, ředitel největší cestovní agentury v Česku Invia.

Konkurence zlevní Čechům zájezdy

Kromě většího počtu nabídek u stávajících a zavedených cestovních kanceláří portfolio dostupných zájezdů v letošním roce podle jeho slov rozšiřují také noví hráči. „Sledujeme, že přibývají kapacity nových cestovních kanceláří, které vstoupily na český trh. Příkladem je polská Coral Travel nebo původně německá cestovní kancelář Tui,“ říká v pořadu Agenda Foret.

Změna na trhu, kdy zahraniční hráči chtějí české turisty lákat na své nabídky zájezdů, může sehrát roli i v rámci konkurenčního boje mezi firmami. V konečném důsledku dokonce snížit ceny zájezdů.

CA Invia a konkurence

Agentura je největším internetovým prodejcem dovolených v Česku.

Založena byla v roce 2002, do roku 2004 nesla název MojeDovolená.cz.

Prodává zájezdy přibližně 250 cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu.

Na českém trhu cestovních agentur působí mimo společnost Invia také TravelPortal.cz, Zájezdy.cz nebo Dovolená.cz, která patří do žlutého impéria Radima Jančury (RegioJet a Student Agency).

„Myslím si, že každá konkurence je do určité míry také příležitostí, jak trh dál kultivovat a jak přemýšlet o celkové úrovni služeb jednotlivých cestovních kanceláří. Věřím, že z ní bude benefitovat zejména koncový zákazník, ať už z pohledu větší dostupnosti zájezdů, nebo rozšíření portfolia destinací, které v minulosti například vůbec nebyly z Česka dostupné,“ vysvětluje ředitel cestovní agentury Invia.

„Potenciálně může změna na trhu společně s navýšením kapacit také zapůsobit na ceny některých destinací,“ dodal Jan Foret v pořadu Agenda.

Jednou z takových destinací, které se na letošní sezonu prodávají meziročně levněji, je podle něj Egypt. „Na nejbližší zájezdy do Egypta je možné získat cenu kolem osmi tisíc korun za osobu, včetně letenky a all inclusive programu,“ popisuje.

Zároveň dodává, že některé destinace už nyní ale naopak zdražují. „V současnosti evidujeme jen několik málo lokalit, ve kterých došlo ke zvýšení ceny. V jejich případě jde v průměru o nárůst ceny o zhruba sedm až deset procent,“ dodává ředitel Invia Jan Foret.

Češi chtějí lepší hotel na méně dnů

Ani růst cen některých lokalit klienty prý ale v letošním roce neodradí. Ochotní jsou podle dat Invia za osobu v průměru utratit zhruba devatenáct tisíc korun.

„Zákazníci nechtějí slevovat ze svých nároků na dovolenou, chtějí si zachovat standard a kvalitu služeb vybraného hotelu. Místo toho, aby například místo čtyřhvězdičkového hotelu šli do tříhvězdičkového, raději zkrátí délku svého pobytu. Takže místo dovolené na jedenáct dnů odcestují třeba jen na týden,“ popisuje Jan Foret v pořadu Agenda.

Vzhledem k vysoké poptávce v prvním kvartálu letošního roku čeká cestovní agentura Invia úspěšný rok. „Zatím všechno nasvědčuje tomu, že letošní rok bude ještě úspěšnější než ten loňský, a to nejen z hlediska agentury v Česku, ale celého našeho působení v rámci středoevropského trhu,“ říká ředitel Invia.

Agenda

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.

Od pondělí do čtvrtka na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.

Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Reklama

Doporučované