Hlavní obsah

UP hledá zajímavé podnikatelské projekty, tvůrcům pomůže s rozjezdem

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

27. 3. 22:36

Univerzita Palackého v Olomouci opět hledá zajímavé podnikatelské záměry, jejich tvůrcům pomůže s rozjezdem. Tradiční soutěž Podnikavá hlava je určena všem, kteří s podnikáním chtějí teprve začít, i zkušenějším podnikatelům.

Článek

Do finále postoupí deset vybraných finalistů, do startu podnikání získá vítěz 50 tisíc korun a další výhody včetně konzultačních služeb. Loni soutěž vyhrál projekt výdejního automatu na med od místních včelařů.

„Může se zdát, že tato doba podnikání nepřeje. Jsem však přesvědčen o opaku. Právě tato situace přináší nové nápady i nové pohledy na podnikání. Naše role zde není jen v tom, projekty a nápady posoudit a vybrat ty nejlepší, ale zejména pomoci těm, kteří nevědí, jak na to, nemají kapitál či zkušenosti, aby svůj nápad mohli realizovat,“ uvedl ředitel pořádajícího Vědeckotechnického parku UP Roman Jurečka. Nejlepší projekty podle něj mohou získat nejen výhru, ale hlavně zpětnou vazbu, potřebné kontakty, možnost využít mentora nebo najít investora či partnera pro další podnikatelské kroky.

Se svými nápady se mohou zájemci hlásit do 10. května na stránkáchwww.podnikavahlava.cz, kde představí svůj podnikatelský záměr. Konzultovat mohou svůj námět i přípravu podkladů s mentory z Vědeckotechnického parku UP. Do finále postoupí deset vybraných finalistů, kteří své projekty představí odborné porotě 27. května. Vítěz získá 50 tisíc korun do startu podnikání a slevu 50 procent na roční pronájem kanceláře, zdarma navíc i konzultaci mentorů i externích partnerů.

Klání se letos koná podvanácté. Vítězem loňského ročníku se stal Tomáš Jelínek s projektem Medomat, který pomáhá včelařům v prodeji medu. Druhým oceněným nápadem se stal projekt Inteligentních dopravních zrcadel od Davida Podoly a na třetím místě se umístil nápad Františka Špáse s názvem Loklok, který vyrábí neslazený perlivý nealkoholický nápoj z kombuchy, tzv. čajové houby. Do minulých ročníků se zapojili zástupci mladé a střední generace, ale i důchodci. Porota už hodnotila mnoho zajímavých nápadů včetně záměru vytvořit virtuální hřbitov pro zvířata, pořizovat obrazy DNA, organizovat filmové party pro děti či péct z jedlého papíru reklamu na chléb.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované