Hlavní obsah

Všichni jedou kampaň, ČSSD má dovolenou. Za lídry „zaskakuje“ Stropnický

Foto: Profimedia.cz

Ministryně Jana Maláčová a Matěj Stropnický.

Reklama

13. 8. 6:00

Předvolební kampaň jede ve velkém, sociální demokraté ale jako by zmizeli. Vysvětlení špiček ČSSD? Pracující si zaslouží klidnou dovolenou a my taky.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Andrej Babiš se svou novou volební knihou křižuje Česko, Robert Šlachta šplhá s příznivci na české a moravské vrcholky, Spolu zve do letního kina a do terénu se vydal i Pirát Ivan Bartoš se svou harmonikou a sparingpartnerem Vítem Rakušanem (STAN).

Po existenci lídra socialistů Jana Hamáčka ale téměř nejsou stopy. Z minulých dní se o něm dočtete jen to, že navštívil mladoboleslavskou Škodovku a poobědval s prezidentem. Na Twitteru se pak chlubí tím, že otevřel úschovnu kol na nádraží v Lysé nad Labem.

Fotky z kampaně mezi lidmi, které sdílí jeho politická konkurence ve velkém, u něj na sociálních sítích nenajdete. ČSSD přitom balancuje na hranici volitelnosti a hrozí jí, že po třiceti letech vypadne z vysoké politiky.

Podle sociálních demokratů, které Seznam Zprávy oslovily, jde o záměr. Nechtějí přepálit start kampaně a obtěžovat lidi, kteří si podle nich chtějí v létě hlavně užít dovolenou. Navíc – na dovolené jsou i sami lídři, včetně předsedy Hamáčka.

„Mám respekt k pracujícím a jsem přesvědčen o tom, že si zaslouží klidnou dovolenou. Nás politiků si v kampani v září užijí dost,“ říká k tomu místopředseda ČSSD Roman Onderka.

„Je to chtěné,“ přisvědčuje místopředsedkyně Jana Maláčová. „Chtěli jsme dodělat práci na vládě a pak dělat kampaň,“ říká s tím, že ještě musí doprovodit „své“ zákony Senátem.

„Já tedy nemám pocit, že sociální demokracie není vidět,“ říká k aktuální strategii Hamáček. „Horká fáze“ kampaně se pak dle jeho slov spustí v neděli 22. srpna.

Dovolenkový režim Lidového domu má nečekané vedlejší účinky – vytvořil „novou“ mediální tvář sociální demokracie. Paradoxně se jí stal nestraník a někdejší šéf Zelených Matěj Stropnický, který kandiduje v Praze jako dvojka Jany Maláčové.

V posledních dnech zaplnil mediální prostor svou přítomností na kontrolách inspekce práce, socialisty zastupuje i v debatních pořadech, vystupuje na tiskových konferencích. Když se Seznam Zprávy ptaly předsedy Hamáčka, zda je výrazné mediální angažmá Stropnického záměr, odpověděl pouze: „Záměr je ukázat, co jsme ve vládě prosadili a o co můžeme všichni přijít, když bude vládnout pravice.“

Stropnický v superdebatě

Teď chce strana Stropnického jako svého zástupce vyslat do superdebaty CNN Prima News „50 dní do voleb“, která se chystá příští čtvrtek.

„V době léta, vládních a poslaneckých prázdnin se snažíme všem médiím vyhovět a zajistit jim atraktivní hosty. Matěj Stropnický je dvojka na kandidátce ČSSD v Praze, je tedy adekvátní volbou,“ vysvětluje mluvčí strany Eva Gregorová, proč Lidový dům posílá do superdebaty právě nestraníka Stropnického.

Nepřítomnost stranických špiček ale dobře vyniká v kontrastu s ostatními vystupujícími. Podle avíza zpravodajské televize všechny ostatní politické strany, které v současnosti volební průzkumy řadí k pětiprocentní hranici, posílají do debaty své šéfy. Hnutí premiéra Andreje Babiše pak vicepremiéra a lídra pro střední Čechy Karla Havlíčka, Piráti se Starosty šéfa STAN Víta Rakušana a koalice Spolu šéfa lidovců Mariana Jurečku.

Jak si vede ČSSD v předvolebním modelu Seznam Zpráv:

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované