Hlavní obsah

Musk zvažuje, že zpoplatní „modrou fajfku“

Foto: shutterstock.com/dennizn

Ilustrační foto.

Reklama

Nejbohatší muž světa zvažuje, že na twitteru zpoplatní ověření identity uživatelů. Za tuto službu by měli platit 19,99 dolaru, tedy necelých 500 Kč.

Článek

Kdo chce na twitteru poznat, že je účet nějakého přispěvatele ověřený, stačí mu jediný pohled – pokud uvidí u jména bílou „fajfku“ v modrém poli, jde s vysokou pravděpodobností opravdu o zprávy, které dotyčný člověk či společnost napsali.

Podle interních dokumentů společnosti Twitter, o kterých informoval server CNN s odkazem na web The Verge, zvažuje firma zpoplatnění této služby sumou až 19,99 dolaru měsíčně, tedy necelých 500 Kč. A pokud by současní uživatelé tohoto „razítka důvěry“ do 90 dnů nezaplatili, o důležitý příznak by přišli.

„Celý proces ověřování se právě teď přepracovává,“ napsal Musk v neděli na twitteru. Později téhož dne se Musk zapojil do ankety, kterou na twitteru zveřejnil Jason Calcanis, člen miliardářova vnitřního kruhu, a ptal se, kolik by za ověření na platformě zaplatili. Velká většina respondentů zvolila možnost „nezaplatil bych“. „Zajímavé,“ napsal Musk na twitteru v reakci na průzkum.

Je možné, že se plán a ceny změní, není ani jasné, zda by někteří ověření uživatelé platit nemuseli – jde třeba o mnoho mezinárodních organizací či charitativních organizací.

V praxi by zpoplatnění proběhlo tak, že by Twitter propojil svou placenou službu známou jako „Twitter Blue“ právě s funkcí ověřování. Za Twitter Blue, které kromě jiného umožňuje číst články některých vydavatelů bez reklamy, nyní zákazníci ve čtyřech zemích včetně USA platí 4,99 dolaru měsíčně. Pokud by se služby skutečně propojily, vyzkoušel by Twitter jejich fungování opět na této čtveřici zemí.

Modrá kontrolní značka se stala symbolem statusu uživatelů, ale zároveň má zajistit, aby uživatelé mohli určit, které účty jsou autentické a které ne, zejména v případě celebrit, značek a dalších vlivných účtů. Pokud by Twitter vytvořil placenou bariéru pro ověření, mohlo by být obtížnější rozlišit, zda za účtem stojí skutečný člověk, nebo počítačový algoritmus, tedy bot.

Přitom právě kvůli podílu falešných účtů, ze kterých operovali spamoví roboti, chtěl Musk od převzetí Twitteru odstoupit. Pak však obrátil a celý obchod 27. října letošního roku dokončil.

Jako první jeho nástup pocítili někteří vedoucí pracovníci včetně nejvyššího šéfa, kteří skončili prakticky okamžitě poté, co nový majitel firmu převzal. Nyní Muskovi lidé prověřují celou strukturu firmy a podle všeho připravují rozsáhlejší personální změny.

Nůž na krk dostali například zaměstnanci, kteří pracují na zpoplatnění modrého „zaškrtávátka“ – buď budou mít do 7. listopadu hotovo, nebo si mají hledat nové místo.

Reklama

Související témata:

Doporučované