Hlavní obsah

Jančurův nový byznys: Při záskoku na recepci jsem koupil vlaky za miliardu

Radim Jančura je zakladatel firem Student Agency a RegioJet.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Zakladatel a majitel společností RegioJet a Student Agency Radim Jančura rozšiřuje impérium - vedle dopravy se vrhl také na ubytování a gastronomii.

Článek

Tři hotely, penzion a čtyři chalupy pro skupiny. Majitel RegioJet Radim Jančura se kromě dopravy vrhl i na ubytovací služby. Nakupuje v Česku, ale hlavně v rakouských horách. I když říká, že hotely a gastronomii bere spíš jako koníčka, už teď jde o investici větší než sto milionů.

Jak sám říká, vybírá si místa minimálně v nadmořské výšce české Sněžky - aby tam napadlo dost sněhu. Jeho nejnovější akvizicí je hotel pro více než stovku hostů v horském středisku Pitztal, další hotel pak stojí pod nejvyšší rakouskou horou Großglockner.

V pohostinství razí novou cestu - potřebovat co nejméně zaměstnanců na co nejkratší dobu. „Jedním z možných budoucích problémů gastrosektoru v celé Evropě je, že nejsou lidé. Hledal jsem proto způsob, aby toho zaměstnanci neměli mnoho, a přesto byl host spokojený,“ říká Jančura s tím, že zaměstnanci mají pětihodinovou směnu a hosté si sami čepují pivo, kávu a třeba i nalévají alkohol.

Reakce z obou stran jsou prý pozitivní a důvěra, kterou Jančura vkládá do poctivosti hostů, se vyplácí. „Testovali jsme si to u prvního hotelu, které jsme během covidu koupili v Jeseníkách, a sedělo to. Jen u piva chybí pět procent, protože když host neumí dobře dotočit pivo, tak mu mezitím spadne pěna a načepuje si tam trochu víc,“ dodává Jančura.

Šéf na recepci i na place

Sám se přitom neváhá zapojit. „Onemocněla mi manažerka z Německa, takže jsem týden dělal na recepci a pak jsem si tady ještě odnosil večeře. Na recepci jsem také podepsal smlouvu za miliardy korun na nákup lokomotiv pro RegioJet,“ říká Radim Jančura s tím, že právě doprava pro něj stále zůstává ten klíčový byznys.

„Tam máme postavení na trhu velké,“ dodává s tím, že hlavní rozdíl mezi oběma druhy podnikání je v tom, že na železnici všechno trvá dlouho.

„Když mi přijdou nové vlaky, je to ohromná radost, ale já něco podepíšu dnes a dodají mi to za tři roky. To už asi pomalu i zapomenu, že jsem něco objednal, takže je tam velkých radostí strašně málo. A podnikatelé potřebují spoustu každodenních radostí. Hotely jsou v tomto jiné. Podepsat nákup hotelu je raz dva, převzít ho můžu za týden, začít rekonstruovat a za další týden ho pak otevřít, být tady u toho a postavit si tým,“ říká Jančura.

Budoucnost je však v železnici, a i když covid a válka byly těžkou zatěžkávací zkouškou , svůj železniční byznys chce rozšířit o další tuzemské tratě a do nákupu lokomotiv a vlaků plánuje investovat miliardy korun.

Budoucnost hotelnictví pak vidí hlavně v Rakousku, nemovitosti jsou tam podle něj levnější, ceny vyšší a sezona delší. Tam teď také chystá velkou investici do rekonstrukce svého posledního hotelu.

Zahraniční hotely a apartmány lákají i další podnikatele. Často je ale v hledáčku slunné Chorvatsko. Do tamního turistického průmyslu investovala například investiční skupina JTH, CPI Property Group Radovana Vítka nebo František Studénka, který vlastní akvapark nedaleko města Poreč na chorvatské Istrii.

Reklama

Doporučované