Hlavní obsah

Byznys s prádlem pro „ženské dny“ funguje. Česká firma míří na britský trh

Linda Šejdová, spoluzakladatelka a generální ředitelka Snuggs v letním speciálu Ženského byznysu o úspěchu menstruačních kalhotek v Evropě.Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Menstruace je ve společnosti pořád do jisté míry tabu. Prodeje speciálních kalhotek značky Snuggs ale lámou rekordy. V letním speciálu Ženského byznysu byla Linda Šejdová, spoluzakladatelka a generální ředitelka firmy.

Článek

Když před čtyřmi lety Linda Šejdová s Tomášem Zahradníkem opouštěli práci v technologických firmách a zakládali společnost Snuggs, studovali vše o výrobě textilií, materiálech, ale třeba i vlastnostech menstruační krve.

A jejich firma vyrábějící menstruační kalhotky, které jsou k nerozeznání od těch běžných a lze je používat opakovaně, měla úspěch. Po použití stačí kalhotky jednoduše vyprat.

Loňský rok uzavřeli s obratem 170 milionů korun. Ještě o rok dřív to bylo 100 milionů. Na dvouciferný meziroční růst každý rok o desítky procent si už vlastně zvykli a své výrobky i vyvážejí.

V Nizozemsku se například prodeje zvýšily dvacetkrát, v Německu téměř trojnásobně.

„I letos rosteme dál, zatím to vypadá velmi nadějně. Očekáváme letos podobný nárůst. Už nevyrábíme pro malou skupinku žen, která nosí něco ojedinělého. Dostáváme se tak do větších procent prodejů,“ říká v letním speciálu Ženského byznysu Linda Šejdová, spoluzakladatelka a generální ředitelka Snuggs.

Britky jsou na řadě

Zatím fungují v Česku, na Slovensku, zmíněném Nizozemsku a dámské speciální prádlo šijí také pro německé a rakouské ženy.

Příběh značky

Zakladatelé: Tomáš Zahradník a Linda Šejdová.

Linda začala hledat alternativy k běžným hygienickým potřebám během menstruace. Spočítala si, že do svých 23 let spotřebovala víc než 2400 jednorázových vložek a vadilo jí velké množství odpadu.

Zjistila, že existují menstruační kalhotky, které fungují podobně jako běžné dámské potřeby, ale jsou ekologičtější.

V roce 2018 vložili s Tomášem velké úsilí do vývoje vlastního výrobku, opustili svou práci v technologických firmách a založili startup. Začali studovat textilní vlákna, výrobu oděvů, udržitelnost, vlastnosti menstruační krve.

Spolupracují s inženýry, lékaři, vědci.

„Teď se chystáme otevřít Velkou Británii a rozhlížíme se dál, určitě nás čekají další trhy. Není to ale jednoduché, ve všech evropských zemích ještě nejsou menstruační kalhotky tak známé, že by o nich každý věděl. Hodně se musíme věnovat vzdělávání v této oblasti,“ přiznává Linda Šejdová s tím, že jejich zákaznicemi nejsou jen mladé dívky a ženy, což je samotné překvapuje.

Snaží se pronikat nejen na nové trhy, ale přicházet i s novinkami. „Mimo to, že jsme letos spustili intimní mycí gel, tak budeme zkoušet nový materiál, recyklovaný nylon. Ještě letos budeme vedle kalhotek spouštět další produkty,“ prozrazuje šéfka Snuggs.

Inflace je „minula“. Zatím

Právě vyšší zájem o jejich zboží je zatím zachránil od nutnosti zdražovat. Šít výrobky nechávají od několika českých dodavatelů. Ti jim sice o něco zvýšili ceny, ale nijak zásadně.

„Tím, že pořád zvyšujeme objemy, tak dostáváme od dodavatelů různé slevy a bonusy. Pořád tedy nejsme ve fázi, kdy by se nás inflace dotkla tak zásadně, že bychom museli i my ceny zvyšovat. Ale uvidíme, co bude dál,“ uvažuje šéfka a spoluzakladatelka úspěšné firmy.

Úspěchu a růstu, který může nepřipraveným „zlomit vaz“, se nebojí. „Myslím, že to pořád zvládáme, naše cíle jsou ještě stále mnohem větší, máme toho pořád hodně před sebou,“ usmívá se.

Work-life balance

Ona sama byla letos na dovolené na sousedním Slovensku a odpočinek je podle 26leté podnikatelky základ, jak si správně nastavit poměr mezi osobním a pracovním životem. „Může to být přínosné pro další nápady a strategie,“ přemítá Lucie Šejdová a přiznává, že ona pocit vyhořelosti z práce na vlastní kůži nezažila. Přesto ho nepodceňuje.

„S mentálním zdravím se snažím pracovat, stejně jako se o tom bavíme v celé firmě. Naše značka je vlastně o tom, abychom poslouchali sami sebe. Je to ale hodně individuální, takže bych nechtěla nikomu radit,“ dodává s tím, že za základ, jak pracovní nápor „přežít“, považuje dostatek sportu a spánku.

Celý rozhovor pro letní speciál Ženského byznysu si pusťte v úvodním videu.

Reklama

Doporučované